Vi tilrettelegger behandlingen

Narkose

Ulike årsaker gjør at man noen ganger kan trenge litt hjelp for å få gjennomført tannbehandlingen.

Narkose og sedasjon

tannbehandlingen. I samarbeid med et narkoseteam kan vi tilrettelegge behandlingen
for deg her i på Kransen Tannlegesenter med sedasjon (beroligende) eller narkose.

Sedasjon og narkose kan være aktuelt for deg som pasient for eks. ved:
• Tannlegeskrekk
• Angst for lokalbedøvelse/sprøyter
• Brekningstendens
• Ved omfattende behandlinger
• Andre utfordringer

For pasienter med sterk angst for tannbehandling og ved enkelte større inngrep, kan
det være en god løsning å benytte full narkose.

Sedasjon

Ved sedasjon får du smertestillende og beroligende medisiner slik at du slapper mer
av ved tannbehandlingen. Medikamentene benyttes i kombinasjon med
lokalbedøvelse.

Sedasjonen gjør deg avslappet, men du er ved bevissthet. Sedasjon kan gis enten i form av tabletter eller intravenøst utført av
anestesipersonell.

Narkose

Narkose er full bedøvelse og man «sover» under tannbehandlingen. Det benyttes en
kombinasjon av medisiner som gis intravenøst. Vi samarbeider med autorisert
narkoseteam hvor anestesilege og anestesisykepleier er tilstede under hele
behandlingen og sørger for pasientens trygghet.

Ved narkose foregår tannbehandlingen uten smerter.